Thursday, January 14, 2010

PENANGAN HOM & STS SEWAKTU MASA DULU.

salam kengkawan. agak lama gak x update blog nie. al-maklumla... sebok (yeke?? cair taik telinge dgr).

pas bace blog mell (amalina allen peter), yakni sorang "HERBALIFE GURU" kat UIA nie, aku terasa gatal plak jari jemari nak menaip.

Alhamdulillah, baru2 nie aku baru je qualified jadik Supervisor dlm Herbalife. that means yg aku akan dpt byk profit (ngehehe.. tamak2...)!! mungkin rmai kat luar sane membuat spekulasi palsu mengatakan bahawa "ala, patot la. ko pndai cakap..". BILER AKU DGR CAMTU, NAK JE AKU JERIT "PALE HOTAK KO LA!" KAT CUPING TELINGA DIE.

Banyak sebenarnye yg blaku sepanjang aku menjalankan bisnes aku sebagai Herbalife's Distributor nie. bukan senang bai.

Ni yg wat aku rase nak citer penglaman aku nie. kalu tanak bace, korang bleh tekan butang "alt + F4". kalu nak bace, stick je ngn story mori aku nie.

Sebelom aku join Herbalife nie, aku merupakan antara individu yg paling kuat mengutuk member aku sorang nie tgh dlm Herbalife's weight loss program, abdul rahman mokhtar (Roy). satu ari tu, time study week kat matrik uia, sume cafe tutop. so, aku agak kebulor dan agak buntu mencari penyelesaian. kebetulan waktu tu aku dok dlm bilik si Roy nie. die dgn slumberland memberi aku minum Herbalife's shake. eh, kenyang dol!! bbuuuurrrrrp... alhamdulillah.. di situla permulaan berkembangnye kepercayaan aku thadap Herbalife nie. jadi aku decide utk sign up for this very business.

dan orang yg memberi aku minum herbalife nielah yg menjadi upline aku smpi skrg. THANX ROY!

die pakse aku gi satu event yg bname HOM (Herbalife's Opportunity Meeting) dan STS (xigt ape name pnjang die). dlm event tu, aku pelik tgk org terlompat2 mcm monyet. (Mell, sori. ini lahir ikhlas dari hati aku. hahaha!!!) patotla terlompat2... dapat byk duet.. rm23000 la, rm50000 la, rm byk3 la.. xheran pon. bukannye duet tu bwk smpi ke kubor pon. itu first perception aku. pas kuar event tu, aku agak blurred dgn ape yg patot aku lakukan. so, ape lagi, next HOM & STS aku g lagi, ngn slipar jepon and t-shirt pasar (tapi sluar jeans Dolce&Gabbana OKAY!). OOOOO ini rupenye Herbalife.

ABOUT HELPING PEOPLE (sounds fake on me), ABOUT CREATING HEALTHY WORLD.

nak dipendekkan cite, aku ngn member2 herbalife yakni kayna, roy and napi pon g la try wat sales.

hari pertama aku bekerja telah menampakkan detik2 cubaan dan dugaan dari Allah s.w.t.. aku di syaki menghidap demam denggi yang kuat. namun, tetap gak aku gagahkan diri menjual produk. alhamdulillah. dapt la 2 org customers. ok la kot..
kemudian, aku dihujani pelbagai lagi cubaan. paling getir ialah rejections yg aku terima drpd org. rmai org salah anggap ngn Herbalife nie. ade yg siap marah aku lg smpi melarang wat mende2 cani. aku tetap sabar. tapi mmg ttekan. aku bykkan bdoa kat Allah moga dipermudahkan segalanya. Alhamdulillah dpt aku lalui sume tu. biasela keje2 cani. rejections tu merupakan lumrah. "no pain no gain" & "1 person rejects you, 10 people will come to you". THNX MELL 4 d INSPIRATION!

adakalanya, aku dibebani ngn masalah kewangan. xde duet lgsung bai! ape yg aku wat ialah aku ringankan jari dan mulot aku utk promote produk kat org. MELL kate lg: no money no problem. no solution big problem. HHAHAHA!!! smpi skrg terngiang2.

bulan Julai 2009 merupakan tarikh kemasukan aku ke UIA Kuantan dlm bidang Dentistry. Alahmdulillah dpt SCHOLARSHIP JPA!! tp lambat giler!! dlm menunggu kemasukan biasiswa aku telah terlupa akan customers aku. oleh itu, rmai yg telah hilang. xnak jadi customer aku lg. giler sdey! aku sgt lalai. so, aku pon gi lagi HOM & STS utk suntik semangat.

x aku sangka bahawa HOM & STS tu telah mengubah pendirian aku dan Roy. kami mula serius dlm bisnes dan mula berbincang tentang kelyakan utk jd supervisor. kami jadi lebih organized. lebih sistematik dlm mbuat perancangan. 1st scholarship masuk. rm4000. masih belom cukop utk melayakkan diri. xpe aku besabar. 2nd scholarship masuk! yeay! ape lagi, aku pon pinjam duit sane sini utk cukupkan amaun utk jd supervisor!

Adoi paanjang sgt la... nnt aku sambong balik. nak putus urat jari aku menaip byk sgt.

1 comment:

  1. x abes citer punnn??? adoooiii. penat je bace! weekk! =P

    ReplyDelete

About Me

My photo
FREE FOOD, CUPCAKES, CUPS, CAKES, FREE, FOOD.