Monday, July 18, 2011

new record!

BISMILLAH.

ok harini aku da cipta sejarah baru. setelah 11 tahun aku menahan diri dari melakukannya, hari ini aku telah mencipta sejarah baru dgn memakan DURIAN!!! ya, aku berjaya makan DURIAN! bukan aku x suke makan makanan ni. aku suke sume makanan yg ade kat dunia ni (halalan toyyiban ye)!

"alah, ko ni blagak macam omputeh. kulit hitam je. mkanla durian, omputih pon makan durian ko tau x"

-ade aku kesah omputeh ke, onghijau ke, ongkuning ke makan durian?-

aku ade hypersensitivity type I (allergic) reaction terhadap durian. durian ni akan increasekn perembesan histamine dalam badan aku dan menyebabkn simptom2 berikut:

- migraine
- high blood pressure (at some extent)
- anxiety
- gatal2 yg ringan
- demam

so, bukan la aku ni blagak xnak mkn durian. sesetengah org kate "ape keles mkn durian.. eeeii, busuk kaeyh!" (gaya yg gedik nak mati)

x baek kate mcm tu kat makanan. and in fact, bukan aku sorg je dlm family aku yg x leh mkn durian. half of my siblings x mkn durian due to the same reason.

ok, aku da start rase pening migraine nk muntah. i need to take antihistamine now. loratadine. no CNS entry. bye.

**padan muka. gatal lagi nk makan**
p/s: thanx Dinie sbb bg aku encouragement!

ha hamek ko! sampai kuih bulan perisa durian pon org buat skrg! erk, ade ke kalu hantaran kawen org bg durian?

6 comments:

About Me

My photo
FREE FOOD, CUPCAKES, CUPS, CAKES, FREE, FOOD.