Thursday, May 28, 2009

XPE LA. AKU TAWAKKAL JE.

Hari ni agak terisi sket mase lapang aku. adela mende nak dibuat selain daripada rutin harian yakni bermaen game Ragnarok. Alhamdulillah. 

AKAN TETAPI, ADE SATU MENDE YANG SGT MENGEJUTKAN AKU!

tepat pukul 11 am tadi, aku menerima satu panggilan tepon. kring, kring, kringggggg..... 
dan bermula la dialog antara aku dan si pemanggil, X:

aku:  helo~
X    :  helo~ boleh saye bcakap ngn Mohd Filani bin Mohd Fauzi?
aku:  Ye, saye yang bcakap. siapa yang bcakap nie?
X    :  Sye dari Teletemps sdn. bhd. dan saye ingin btanye adekah Mohd Filani sedang bcuti?
aku:  (mane die tau nie?) ye, saye tgh cuti sementara tggu panggilan utk degree.
X    :  okay ye Mohd Filani, kami ade tawaran pekerjaan utk Mohd Filani sbg Administration Executive di satu syarikat di Mid Valley. adekah Mohd Filani berminat?
aku:  (OMG! aku mmg tggu saat nie! tapi....) oyeke??? alamak, tapi saya hanye available utk sebulan saje.. =(
X    :  ala.. tapi tawaran ini utk full time saje.. jadi macam mane pandangan Mohd Filani?
aku:  belajar adelah top priority saye skrgnie. so, saye btol2 minta maaf kerana tpakse menolak             tawaran cik. minta maaf ye.
X    :  xpe la kalu camtu ye Mohd Filani. terima kasih, maaf kerana mengaambil masa Mohd Filani. 
aku:  oh, xde masalah bg org yg bcuti cam saye.. hihihi.. ok babai..
X    :  hahahaha.. ok babai..

tuutt.. tuuuutt.. tuuutttt.. gagang diletakkan.

camtu la. kengkadang rezeki Allah swt ni dtg bgolek. kite je yg xsedar. Allah swt Maha Kaya. Die tau sume mende. tapi, nak wat cane, keutamaan aku ialah belajar. xpe la. aku tawakkal je kapada Die. kalu ade rezeki, ade la. Allah Maha Mengetahui. Aku bdoa je. dan sambil tu cari keje sdiri.. hehehe.. (rase tanak keje pon ade gak)..



No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
FREE FOOD, CUPCAKES, CUPS, CAKES, FREE, FOOD.